03.12.2011, 12:41
Zitat:Original von Sinned1990
Ich würde hier gerne eine ganz blöde Frage stellen... Wie wird so ein Rating eigentlich berechnet? Ist das einfach der Anteil am gesamten Amerikanischen Fernsehen zu dieser Sendeeit in Prozent?
Zitat:Original von Double F
Zitat:Nielsen ratings
National ratings of the popularity of U.S. television shows. Developed by A.C. Nielsen in 1950, the system now samples television viewing in about 5,000 homes. A meter attached to each television set records the channel being watched and sends the data to a computer centre; individual buttons record which person in each household is watching a given program. Separate surveys are done for many large media market areas. The ratings project each program's total audience; for example, a rating of 20 denotes that 20% of U.S. households tuned in to a particular program. Commercial television networks use the ratings to set advertising rates for each program as well as to determine which programs to continue and to cancel.
Quelle
Zitat:Original von Geeps
Ist das schlecht. 5000 Haushalte? Das ist doch in keinster Weise eine statistisch aussagekräftige Zahl. Und auf sowas verlassen sich die Networks?
Zitat:Original von Double F
Also seit 2009 sind es 25000 Haushalte.
Hier ein Auszug aus Wiki:
Zitat:And yet in 2009 of the 114,500,000 U.S. television households[12] only 25,000 total American households (0.02183% of the total) participated in the Nielsen daily metered system
Ich persönlich finde die Ratings daher nicht allzu aussagekräftig.
